Przejdź do treści

Ochrona Środowiska

Spółdzielnia Pracy „Armatura”  jako podmiot wprowadzający na rynek produkty do obrotu na terytorium kraju, w ramach systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta, zgodnie z art. 22a pkt 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm.) udostępnia publicznie informacje o realizacji celów w zakresie gospodarowania odpadami.

Spółdzielnia Pracy „Armatura”:

  • 1) nie ogranicza obowiązków do przypadków, w których zbieranie i przetwarzanie odpadów przynosi największe zyski

Podejmujemy współpracę wyłącznie z podmiotami, które spełniają wymogi formalno-prawne w zakresie gospodarowania odpadami oraz zapewniają odpowiedni system gospodarowania nimi. Kupujemy złomy metali tylko od firm posiadających odpowiednie decyzje lub pozwolenia.

  • 2) zapewnia odpowiednią dostępność systemu zbierania odpadów na obszarze, na którym wprowadza produkty do obrotu

Odpady wytwarzane przez naszą firmę są gromadzone w sposób selektywny i przekazywane uprawnionym podmiotom do dalszego zagospodarowania w sposób bezpieczny dla ludzi i środowiska zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi.

  • 3) posiada środki finansowe i organizacyjne niezbędne do wykonywania obowiązków

Odpowiadamy finansowo za wszystkie obowiązki nałożone na nas w ramach regulacji prawnych dotyczących gospodarki odpadami oraz przeznaczamy niezbędne środki na zagospodarowanie odpadów wytwarzanych w toku naszej działalności. Spełniamy również obowiązek realizowania publicznych kampanii edukacyjnych i działań edukacyjnych w zakresie właściwego gospodarowania odpadami, w tym odpadami opakowaniowymi.

  • 4) stosuje mechanizmy samokontroli, w szczególności audyty, w zakresie:
    • a)zarządzania finansami przeznaczonymi na realizację obowiązków,
    • b)gromadzenia danych i sporządzania sprawozdań dotyczących produktów wprowadzanych do obrotu,
    • c)zbierania i przetwarzania odpadów powstałych z produktów

Posiadamy wpis do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO 000038308), gdzie prowadzimy ewidencję wytwarzanych odpadów.

Realizujemy także obowiązek sprawozdawczy w zakresie wytwarzanych odpadów i gospodarowaniu odpadami oraz opłaty produktowej.

Sprawozdania finansowe zatwierdzane są przez Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni.

Posiadamy Zintegrowany System Zarządzania Jakością i Środowiskiem zgodnie z normami: PN-EN ISO 9001:2015 oraz PN-EN ISO 14001:2015. Corocznie przechodzimy audyty wewnętrzne, a raz w roku firma TÜV SÜD Polska Sp. z o.o.  wykonuje u nas audyt zewnętrzny.